Reisverslag M.Z.C. 1 naar Borgo Grappa, Italië

Tijdens de winterstop reisde de eerste selectie van s.v. M.Z.C’11 af naar Borgo Grappa, Italië.
Het reisje kwam voort uit een grapje, maar werd al snel een serieus idee door de enthousiasme van het hele team. Wat begon met een grapje, werd een reisje voor in de boeken!

Een als geintje bedoelde opmerking tegen selectiespeler Melchior Coolbergen, wiens familie een radijzenkwekerij runt in Borgo Grappa werd werkelijkheid.  “Kunnen we daar niet eens op trainingskamp in de winterstop?” was eigenlijk het startsignaal voor het boeken van het reisje.

En dus werd er geboekt voor 25 personen van 8 t/m 11 januari.

Donderdagavond 7 januari, de avond voor vertrek, stond de groeps-app bijna niet stil. De spanning steeg en er werden vragen gesteld zoals; wat voor tas of koffer en wat voor kleding nemen we mee. De heren gaan 4 dagen weg en er moeten spullen voor 6 weken mee. “Jullie zijn net wijven” werd er al snel opgemerkt.

Vrijdag 8 januari

Het was zover, de eerste selectie van s.v. M.Z.C. ’11 gaat Europa in.

Om 11:30 uur stond iedereen gereed in de kantine van s.v. M.Z.C. ’11.
Waar door Toon van Tiggelhoven nog een pilsje getapt werd, zodat de grootste spanning er een beetje afging. Immers, een vliegreis naar Rome is niet niks.

Klokslag 12:00 uur vertrokken wij met de bus van busbedrijf Van Oeveren richting Eindhoven.

Onze vaste chauffeur Marcel van Grunsven moest onderweg nog een paar keer stoppen voor het opstappen van trainer Alexander van Keulen en Mathijs Hage. Een sanitaire stop was ook gewenst want van de nodige biertjes moet je nu eenmaal wat vaker naar het toilet!

Aangekomen op vliegveld Eindhoven moest er ingecheckt worden en was er de nodige spanning. “Is m’n tas of koffer niet te groot of zwaar?” vroegen sommige spelers zich af.

Gelukkig kwamen we er allemaal goed doorheen en na gebruik te hebben gemaakt van de bar konden we om 15:20 uur boarden.
Om 15:45 uur ging de boeing 737 van Ryan Air de lucht in om 1 1/2 uur later weer te landen op vliegveld Ciampino in Rome. ecfc1c408cc2a83c7f9ffafe9565134c

Eenmaal aangekomen in Rome, konden we de gehuurde busjes ophalen en afreizen naar Borgo Grappa. Dat ophalen ging niet helemaal van het leien dakje. Door een misverstand met een creditcard mocht het tweede busje niet meegenomen worden, terwijl de trainer ze beiden al betaald had.  Na veel vijven en zessen kwamen we er uiteindelijk toch uit. Vaste grensrechter bij MZC1 Kees Verkaart had alle vereiste pasjes e.d. bij zich en zo konden we na een dik uur vertraging eindelijk verder.

Om 20:30 uur kwamen we bij de villa van Willem-Jan Coolbergen, vader van Melchior. Daar werden we ontvangen met als voorgerecht bier en chips en als hoofdgerecht pizza!fd6ce637b2c5103170b8bb2b69135d22

Na het eten ging iedereen een slaapplaats zoeken in een van de 8 slaapkamers die de villa rijk is. Nadat ze allemaal een plaatsje in een tweepersoons bed hadden gevonden en de spullen zijn bezorgd werd er gestart met de grote s.v. M.Z.C.’11 quiz, die door trainer Alexander gepresenteerd werd.

We werden verdeeld in 5 groepen om met gezamenlijke kennis zoveel mogelijk punten te scoren. Onder het genot van een radijsje en een biertje werd er veel lol om beleefd.
Team 2 (Ben,Sven,Lars,Jacco en Jorick) waren de besten onder ons en scoorden 104 punten.

De klok sloeg inmiddels 02:30 uur en werd het tijd dat we gingen slapen. Wessel en Lars besloten nog een frisse duik te nemen in het zwembad, terwijl 10man hun spullen pakten om 5km verderop hun rust te zoeken. Ondanks de enorme ruimte in Villa Ortolanda was hier niet genoeg plaats voor alle 26 man.

Zaterdag 9 Januari

Melchior en zijn Opa zorgden voor een heerlijk ontbijt. Gebakken eieren!
Nadat de rotzooi van de avond ervoor was opgeruimd en iedereen was opgedirkt vertrokken we richting Rome.
We parkeerden de auto’s en busjes bij Stadio Olympico waar we ’s avonds de wedstrijd A.S Roma-AC Milan bekeken.

Allereerst gingen we Rome verkennen, en dat deden we ongeveer 8km te voet. Uiteindelijk kwamen we aan bij het Colloseum.cc73a67225989690ce315dc50f9dcc73
Onderweg hebben we in een pasta restaurantje gegeten, waar ze gelijk euro’s zagen toen wij met zo’n grote groep aankwamen.

Eenmaal bij het Colosseum aangekomen werd er een groepsfoto gemaakt en was het vanaf dat punt ieder voor zich, mits dat je om 19:30 uur weer op de parkeerplaats was om je kaartje voor de wedstrijd op te halen. De groep ging in tweeën, de ene groep wilde de trevi fontein, waar zelfs nog een huwelijks aanzoek plaats vond en spaanse trappen bezichtigen. Hier staat ook de 010 fontein die door Feyenoorders onder handen is genomen. De andere groep hadden de zorg over opa Jan en die was best moe na zo’ n eind klussen door de straten van Rome, dus gingen ze een Ierse pub in waar opa een dutje kon doen op een bankje en de rest Arsenal-Sunderland (3-1) konden kijken. Terug lopen was voor geen van beide groepen een optie, dus werden er taxi’s besteld en richting stadion gereden.82d2eb82a51f88c7251486e4475f19c8

De ene was op tijd en de andere te laat maar uiteindelijk allemaal op tijd voor de wedstrijd. Deze wedstrijd eindigde in 1-1 gelijkspel en was verder een matige pot maar leuk om mee te maken.

Op de terug reis naar Borgo Grappa was het lastig om met met 4 auto’s bij elkaar te blijven. Het verkeer is daar wat chaotischer en ze kijken er allemaal niet zo nauw.

Toen we weer thuis waren hebben we nog een aardig pilsje gedronken en een radijsje gegeten, die bij Dennis een beetje verkeerd vielen. Althans laten we het daar op houden . Een kleine groep van zes man heeft het nacht leven van Latina bezocht, maar ook bij de groep die thuis bleef werd het een uurtje of vijf. Uiteindelijk werd het tijd om te gaan slapen, immers stond er op zondag een training gepland!

Zondag 10 Januari

Na een korte nachtrust brak er een schitterende dag aan met straal blauwe lucht en rond het middaguur tikte het kwik 20gr aan.

Het ontbijt stond om 09:30 klaar en van 11:00 tot 13:00 werd er getraind op een veld van de plaatselijke club.

Als we deze tweede seizoenshelft geen geluk hebben dan weet ik het niet meer, er stond geen grassprietje op t hele veld alleen maar klavertjes vier. De training viel voor de een wat zwaarder als voor de ander maar werd tenslotte door iedereen volbracht.

Terug bij de villa werd er goed gebruik gemaakt van het zwembad en de rest van de middag lekker gerelaxt, geklaverjast, gedart en gesjoeld.

Onder het genot van wederom een radijsje en een pilsje was het heerlijk vertoeven met zulk prachtig weer.

Als afsluiting hebben we ’s avonds nog eens pizza aan laten rukken.

En ook deze avond werd het weer gezellig.

346b59dd49282cb96374481728577f70

Maandag 11 Januari.

BEVRIJDINGSDAG.

Althans voor Willem-Jan! Wij hadden er nog wel een paar dagen kunnen vertoeven.

Met de wekker op 07:45 uur brak de dag aan, en dat betekende dat we weer richting huis moesten.

Om 09:00 uur stond ons laatste ontbijt klaar, gebakken eieren met spek, en daarna moesten de spullen worden gepakt. Zo konden we met z’n allen om 10:15 uur vertrekken naar Rome Ciampino.

Tegen 12:00 uur aangekomen werden de busjes ingeleverd en dat ging makkelijker dan het ophalen op dag 1. Er werd weer ingecheckt en ditmaal met minder spanning dan op de heen reis. Ron had z’n tas niet al te netjes ingepakt en werd te groot bevonden. Deze mocht daarom niet mee als hand bagage maar moest in het vrachtruim.

Om 12:45 uur te zijn in gestapt, vertrokken we om 13:00 uur de lucht weer in en deze keer voor twee uur en vijf minuten (tegenwind) naar Eindhoven airport.

Daar te zijn aan gekomen stond onze bus al warm te draaien want wat een verschil qua temperatuur met waar we vandaan kwamen. Zo werd het laatste gedeelte naar huis begonnen, onderweg Mathijs en de Trainer weer te hebben geloosd arriveerden wij om 17:30 uur op sportpark Den Hoge Blok.

De hele reis was weer super verlopen!

Wij hebben een geweldig team buildings weekend gehad, daarvoor gaat onze dank uit naar de sponsoren die dit mede mogelijk gemaakt hebben en in het bijzonder de fam. Coolbergen voor hun gast vrijheid en hun ontvangst in de villa in Borgo Grappa.